Jestem obserwatorem pogody.
Cel:
Nauczę się prowadzić obserwację pogody.
Kryteria sukcesu:
- wymieniam elementy pogody;
- nazywam przyrządami do badania elementów pogody (termometr, barometr, deszczomierz, wiatrowskaz,;
- odczytuję prognozę pogody z mapki;
- skąd się biorą chmury
(opowiadam o procesie krążenia wody w przyrodzie);
- wymieniam kilka opcji;
- potrafię obserwować pogodę.
Po czym poznamy, że potrafimy obserwować pogodę?
1. Wymieniamy skłądniki pogody.
2. Mierzymy temperaturę powietrza.
3. Oceniamy stopien zachmurzenia.
4. Sprawdzamy rodzaj i intensywność opadów.
5. Sprawdzamy siłę wiatru,
6. Notujemy obserwacje.
ELEMENTY POGODY:
1. ZACHMURZENIE - pełne, całkowite, chmra, opad,
2. OPADY - deszcz, grad, powódź, śnieg, mżawka, ulewa, drobny,
3. TEMPERATURA - ubranie, wysoka, niska, lato, zimno, gorąco,
4. WIATR - silny, bezwietrznie, huragan, trąba powietrzna, kierunek wiatru, słaby
Scholaris
Jak myślicie, co to jest chmura?
Z czego się składa?
Z czego powstaje?
Gdzie znajdują się chmury?
A dlaczego chmury znajdują się „na górze”?
Jakie panują tam warunki atmosferyczne?
Jakie warunki pogodowe muszą zaistnieć, aby powstawały chmury?
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, Ćwiczenia pobrane z Learnng Apps i innych zasobów Internetu.