Projekt przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 5 -18 lat; Tym razem dzieci będą poznawały nietypowe święta polskie i nie tylko. Podczas zajęć stwarzane będą dla dzieci sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia, rozwijania ich aktywności twórczej, nie tylko językowej, ale również plastycznej. Założeniem niniejszego programu jest rozwijanie u dzieci przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. W treści wprowadzające różnorodną tematykę i problemy współczesnego świata dotyczące ochrony środowiska, można bardzo łatwo wpleść zajęcia z zakresu każdej edukacji, połączyć z funkcjonowaniem społecznym, kreatywnością czy edukacją językową. Na koniec przedstawimy relacje z naszych działań. Będziemy kontaktować się ze sobą poprzez strony twinspace, wspólnie utworzymy wakelet lub padlet.

Na początku projektu omówiłiśmy netykietę.

Skąd jesteśmy.

Nanieśliśmy na mapę swoje współrzędne i sprawdziliśmy skąd są nasi partnerzy.

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

ŚWIĘTO HERBATY

Uczniowie poznawali historię herbaty w Polsce i na świecie. Była zabawa i degustacja. Powstała książeczka.

Book titled 'Herbata na świecie'Read this book made on StoryJumper

DZIEŃ KREDKI 22 LISTOPADA

Wszystkie dzieci bardzo lubią rysować, dlatego podobał im się temat "Kredki". Właśnie z okazji tego święta zaplanowaliśmy sporo różnorodnych działań. 

Częśc, to my, wasze kredki. Koleżanki przedstawcie się!

Cześć jestem czerwoną kredką, uwielbiam rysować paprykę, jabłka i pomidory.

Hej, to ja niebieska kredka. Moją specjalnością sa niebo i woda.

Cześć, uwielbiam rośliny.

A ja lubię wszystko co ciepłe. Ogień, słońce.

Ja nadaję kontury przedmiotom.

Ja jestem trochę niedoceniana, ale potrafię wiele.

 

 

Postanowiliśmy z partnerami projektu napisać wspólne opowiadanie na temat przygód czerwonej kredki. Następnie dzieci nagrały teatrzyk, który połączyliśmy w całość. To nasza część teatrzyku. Czekamy na ciąg dalszy.

Jest całość!!!!!

"Po co komu biała kredka?" Historia opisana w książce nie jest długa, ale
za to bardzo ciekawa. Pewnego dnia do Zuzi przychodzi w odwiedziny ciocia. Przynosi jej w prezencie pudełko pełne kredek. Po krótkiej rozmowie
z mamą dziewczynki kobieta udaje się do dziecięcego pokoju, gdzie siedząca przy stoliku Zuzia w skupieniu maluje. Ciocia od razu dostrzega, że dziewczynka odłożyła na bok wszystkie białe kredki, twierdząc że są nieprzydatne, bezużyteczne. Ciocia Zuzi chce pokazać dziewczynce, że pozory mogą mylić. Czasem coś, co zdaje się być niepotrzebne a w sprzyjających warunkach może stać się wyjątkowe. Kobieta przynosi dziewczynce granatową kartkę i po chwili okazuje się, że na kolorowym papierze biała kredka sprawdza się wyśmienicie! To odkrycie daje wiele radości zarówno Zuzi, jak i jej cioci. Dziewczynka otrzymuje tego dnia ważną lekcję. Autorka na przykładzie kredek zobrazowała zjawisko wykluczenia społecznego. Często osoby różniące się od innych są pomijane, niezauważane, spychane na margines. Tymczasem przy bliższym poznaniu okazują się równie wartościowe. Wystarczy wykazać się empatią i zrozumieniem. Dać im szansę, tak jak Zuzia wraz z ciocią postąpiły w przypadku białej kredki.

Book titled 'Wesołe przygody kolorowych kredek'Read this book made on StoryJumper

3 grudnia MIEDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ.

Z tej okazji uczniowie wykonali plakaty.

CODE WEEK

Braliśmy udział w Code week. Otrzymaliśmy nagrodę Ministra Cyfryzacji.

DZIEŃ SPADAJĄCEGO LIŚCIA

DZIEŃ DRZEWA

Wrzesień

Październik

Rozwiązywaliśmy "Jesienne zagadki".Stworzyliśmy wpólnie z partnerami książeczki : "Nasze kreatywne drzewa".

Byliśmy współtwórcami książeczki " Silwoterapia, czyli drzewa, które leczą".

Book titled 'Silwoterapia, czyli drzewa, które lecząSilhouette therapy or trees that heal'Read this book made on StoryJumper

Wspólnie z partnerami stworzyliśmy książeczkę, w której przedstawiliśmy  nasze prace.

Book titled 'Nasze kreatywne drzewa 'Read this book made on StoryJumper

Dzieci wykonały drzewa z patyków i kolorowego papieru.

Uczniowie malowali jesienne drzewa. Główną część stanowił odcisk pomalowanego liscia kapusty pekińskiej.

Wszyscy uczniowie przygotowali interaktywne zagadki.

Infografika. Inetraktywny scenariusz zajęć.

DZIEŃ KROPKI

 

WRZESIEŃ

PROPOZYCJE ZADAŃ     -  Dzień Kropki

WAKELET - KROPY, KROPKI, KROPECZKI

 

Co widzisz? - kodowanie

Zagadki - szukamy kropek

 

Od kilku lat bierzemy udział w obchodach "Dnia Kropki". 

ZAKROPKOWANE ZAGADKI

ZAKROPKOWANE CHMURY WYRAZOWE

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

WAKELET - KROPY, KROPKI, KROPECZKI

Ewaluacja projektu

PODSUMOWANIE PROJEKTU

Projekt był zgodny z podstawą programową, zadania były zgodne z priorytetami MEN. Wszyscy partnerzy zapoznali się z zakresem materiałów dydaktycznych dla poszczególnych klas i na tej podstawie opracowali cele oraz zadania. Projekt integrował treści nauczania z wszystkich edukacji. Uczniowie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i indywidualnymi możliwościami wybierali sposób realizacji zadań.  Rozwiązywali problemy, uczyli się zasad współpracy w grupie oraz właściwej komunikacji. Dzielili się swoimi spostrzeżeniami. W trakcie zabaw i zadań projektowych rozwijali myślenie przyczynowo-skutkowe, odkrywali niestandardowe rozwiązania, doświadczali i badali.  Byli odpowiedzialni za swoje działania i zachowania. Zadania dostarczyły także wiele okazji do pracy z różnymi narzędziami TIK. W czasie zajęć dzieci z pewnością rozwijały wszystkie osiem kompetencji kluczowych. 

1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;(porozumiewały się w języku ojczystym, czytały, tworzyły scenariusze i wystawiały sztuki teatralne, pisały swobodne teksty,  omawiały swoje projekty).

2.Kompetencje w zakresie wielojęzyczności (dzieci posługiwały się językiem angielskim obsługując aplikacje).

3.Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,  technologii i inżynierii (liczyły, dodawały i odejmowały, grały w gry edukacyjne, poznawały drzewa i wiele innych).

4.Kompetencje cyfrowe:( obsługa aplikacji)

5.Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie  umiejętności uczenia się ( współpraca, wybór lidera, dochodzenie do wiedzy poprzez działanie )

6.Kompetencje obywatelskie;(opowiedzi na liczne pytania między innymi: Gdzie w życiu korzystamy z poznanej wiedzy?)

7.Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;(szacowanie, planowanie)

 

 

8.Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji  kulturalnej;(historia  np. herbaty)