CEL:

Mówi się, że skala jest zjawiskiem. Jeden krok dla klimatu nie spowoduje żadnej znaczącej zmiany. Jeśli jednak kroki te będą podejmowane systematycznie przez coraz więcej osób, zmiany będą zauważalne. Każdy, kto podejmuje działania na rzecz walki ze zmianami klimatu, jest bezcenny. Każdy krok projektu Steps for Climate przybliża nas do lepszego świata. Dzieci wiedzą, co oznacza zmiana klimatu, widzą zmianę, czują zmianę… Ale nie wiedzą, czy starsi ludzie usłyszą ich głos. Chcą spróbować.

Naszym celem w projekcie jest podjęcie kroków na rzecz klimatu z naszymi uczniami, wychowanie pokolenia, które kocha przyrodę, chroni środowisko i walczy o przyszłość świata.

Na początku projektu przedstawiliśmy się i poznaliśmy partnerów. 

LOGO

Partnerzy wykonali projekty LOGO, z których w drodze głosowania zostało wybrane najlepsze. 

PLAKAT

Następnie pracowaliśmy nad wyborem plakatu promującego projekt.

KROK 1 - OBSERWACJE KLIMATYCZNE

Uczniowie szukali informacji na temat zanieczyszczenia klimatu.

Prezentacja przedstawiająca zebrane wyniki obserwacji wszystkich partnerów projektu.

our first step for climate in the project. autorstwa Dorota Stanałowska

KROK 2 - detektywi i tropiciele wychodzą w teren

Dzieci wyszły w okolice swoich domów z aparatami fotograficznymi  i na zdjęciach dokumentowały swoje obserwacje.

Książeczka dokumentująca obserwacje wszystkich partnerów projektu.

KROK 3 - SMOG

Uczniowie obejrzeli  filmy wprowadzające do tematu.

Następnie rysowały ilustracje i tworzyły plakaty dotyczące smogu.

Z rysunków powstał plakat.

Wspólna prezentacja partnerów projektu

KROK 4- woda

ŚWIATOWY DZIEŃ WODY - 22 MARCA 2021

Uczniowie mówili slogany dotyczące wody.

Zbiór sloganów.

Uczniowie zastanawiali się jak oszczędzać wodę.

Wspólny produkt

Steps for the climate autorstwa Beata Kubińska

Co powiedziałaby ryba, gdyby potrafiła mówić?

Dzieci zastanawiały się, co ludziom powiedziałaby ryba, czy inne zwierzęta żyjące w wodach, gdyby potrafiły mówić.

Wspólny produkt

KROK 5- obserwacja natury

Nadeszła długo wyczekiwana wiosna, pzyroda nieśmiało budziła się do zycia. Nie można było nie zauważyć tych zmian. 

Powstał wakelet ze zbiorem obserwowanej przyrody. Uczniowie z różnych krajóe mogli obserwować przyrodę w partnerskich krajach. 

KROK 6 - Czym jest zmiana klimatu i co ją powoduje?

Lekcje klimatyczne. 
Uczniowie brali udział w lekcji zorganizowanej przez Centralny Dom Technologii.

KROK 7 - doświadczenia

BADAMY POWIETRZE

EKSPERYMENTY Z WODĄ.

Wspólna prezentacja eksperymentów z wodą.

KROK 8 – Razem dla Ziemi

Wiosenne inspiracje

Stworzylismy komiksy na Dzień Ziemi

Wspólna ksiażeczka prezentująca komiksy

KROK 9 - RECYKLING

Uczniowie z mojej klasy, na podsumowanie tematu napisali książkę.

ZERO WASTE 

CZYTAŁAM DZIECIOM BAJKĘ O BANANIE, KTÓREGO NIKT NIE CHCIAŁ ZJEŚĆ, BO MIAŁ CZARNE PLAMKI. OKAZAŁO SIE, ZE TAKI BANAN JEST PYSZNY, A W WIELU DOMACH WYRZUCA SIĘ GO DO ŚMIECI. ROZMAWIALIŚMY NA TEMAT MARNOWANIA JEDZENIA I NA TEMAT GŁODU NA ŚWIECIE. DZIECI ZROZUMIAŁY, ŻE JEDZENIA NIE WOLNO MARNOWAĆ. 

ROBIMY RÓŻNE PRZEDMIOTY Z MATERIAŁÓW PRZEZNACZONYCH DO RECYKLINGU

GRAMY NA SWOICH INSTRUMENTACH

WSPÓLNY PRODUKT

KROK 10 - drzewa

Uczniowie w najbliższej okolicy szukali ciekawych drzew. Robili zdjęcia w przyblizeniu i wstawiali jako zagadkę dla partnerów projektu. Sami też szukali odpowiedzi na zagadkę zadaną przez partnera. Kiedy ją rozwiązali i odgadli jakie to drzewo, szukali ciekawych informacji na jego temat i umieszczali w książeczce. 

W drodze losowania dzieci wybrały najpiękniejsze drzewo. 

Została nim katalpa.

WSPÓŁPRACA

Dzieci nagrały film na powitanie wiosny. Celem tego filmu było poznanie przez dzieci roślinności kwitnącej wiosną w różnych partnerskich krajach.

Uczniowie napisali i zilustrowali wspólne opowiadanie.

Book titled 'An amazing adventure.'Read this book made on StoryJumper

Z prac dzieic powstały interaktywne puzzle.

Na potrzeby projektu powstały również gry interaktywne.

B. Minta

OBCHODY DNIA ZIEMI

Kiedy poruszaliśmy tematy ekologiczne nie sposób było przeoczyć  Dzień Ziemi oraz Godziny Dla Ziemi.

DZIEŃ ZIEMI

Earth Day 2021 autorstwa Iwona Pawłowska

GODZINA DLA ZIEMI

Z radością siętowaliśmy rówjnież Dzień ETWINNINGU

eTwinning Day autorstwa Nursel İgac

PRACA W MIESZANYCH ZESPOŁACH

Zespół I.

Zespół 2 

Steps for the climate autorstwa Nursel İgac

Wiadomość dla rodziców