Paintings worth a thousand words

Nasz projekt rozpoczął się w listopadzie 2022 i potrwa do maja 2023. Ten projekt jest projektem artystycznym.

 

W naszym projekcie, w którym uczeń będzie w centrum, stworzymy zajęcia w oparciu o 5 najsłynniejszych obrazów świata. Naszym celem jest promowanie zabawnej i interaktywnej aktywnej edukacji na rzecz obywatelstwa europejskiego. Zawsze będziemy stawiać na szacunek dla różnic, równość i współpracę w różnych działaniach. Będziemy rozwijać wiele umiejętności, aby zachęcić do korzystania z ICT i krytycznego myślenia. Dzięki temu projektowi nasi studenci będą na bieżąco w dziedzinie malarstwa.

Na początku projektu wszyscy się przedstawili. Poznaliśmy nauczycieli i dzieci. Mogliśmy poznać państwa z których pochodzą. Następnie nauczyciele ustalili jakich malarzy chcieliby uczcić w tym projekcie. 

Obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Ustaliliśmy też zasady bezpieczeństwa. 

PRZEDSTAWIAMY SIĘ

NASZA SZKOŁA

Zaznaczyliśmy naszą szkołę na mapie. Sprawdziliśmy skąd są nasi partnerzy.

NASI NAUCZYCIELE

NASZE KLASY

Nauczyciele ustalili plan działań z podziałem na poszczególne miesiące. 

Rozmowy partnerów na temat działań i współpracy.

Partnerzy wypowiadali się o tym, który z najsłynniejszych obrazów świata Twoim zdaniem powinien znaleźć się w naszym projekcie? Odpowiedzi umieszczaliśmy na Padlecie.

LOGO PROJEKTU

Następnie przyszedł czas na stworzenie logo i plakatu projektu.

1.

Tworzenie plakatu nauczyciela projektu.

Tworzenie logotypów uczniów projektu.

LOGO

Uczniowie wykonali logo projektu, a następnie w drodze głosowania wybrali ich zdaniem najciekawsze.

Dzieci chętnie głosowały na logo.

Stworzono prezentację plakatów nauczycielskich.

Book titled 'Painting Wort A Thousand Word'Read this book made on StoryJumper

Postanowiliśmy wykonać wspólny kalendarz na nowy rok 2023. Nasza klasa zilustrowana została w grudniu.

calendar 2023 autorstwa H V

LIST

Nauczyciele stworzyli dla uczniów gry cyfrowe. 

Jednym z zadań było napisanie listu. W tym celu nauczyciele dobrali klasy w pary, a zadaniem uczniów było napisanie do siebie krótkiego listu. List do partnerów wysłaliśmy drogą mailową, a rezultaty opublikowaliśmy w StoryYumper.

Book titled 'Our First Meeting Letters Book'Read this book made on StoryJumper

Teraz mogliśmy już zająć się poznawaniem wybranych artystów i ich dzieł.

DZIEWCZYNA Z PERŁĄ - JAN VERMEER

Poznaliśmy obraz autorstwa holenderskiego malarza Johannesa Vermeera "Dziewczyna z perłą".

Oglądaliśmy filmy i układaliśmy puzzle.

Jan Vermeer van Delft, właściwie Johannes Vermeer – holenderski malarz. Malował przede wszystkim sceny rodzajowe, wykorzystując mistrzowsko grę świateł. /wikipedia/

Dzieci układają obrazek z puzzli. Kiedy obrazek jest gotowy, uczniowie odpowiadają na pytania:

A- Kim ona jest? Czy ktoś z Was ją rozpoznaje?

B-Kto namalował ten obraz?

 

UKŁADAMY PUZZLE

PUZZLE autorstwa B. Minta

CO SKRYWA TEN OBRAZ?

Uczniowie wykonali zgodnie z instrukcją pracę plastyczną.

Download
İnciKpeliKz_64d2339d-ac43-40b4-9f97-725a
Adobe Acrobat Document 281.6 KB

Odbyliśmy wirtualną wizytę w w muzeum, w którym eksponowana jest Dziewczyna z perłą

Dzieci odpowiadały na pytanie:"W jaki nastrój wprawił Cię obraz "Dziewczyna z perłą?". Dodawały emoji do pytania. Używały narzędzia internetowego classroom.

PIERWSZE SPOTKANIE UCZNIÓW.

TRZEJ MUZYKANCI - PABLO PICASSO

Poznaliśmy twórczość hiszpańskiego malarza, jednego z największych malarzy XX wieku, rzeźbiarza, ceramika a także poety, który od najmłodszych lat rysował i malował- Pabla Picasso.

Jest to przykład kubizmu syntetycznego. kubizm, to kierunek w sztuce plastycznej, który poszukiwał nowych zasad budowy przestrzennej dzieła i wprowadził geometryczne uproszczenie elementów kompozycji. Można powiedzieć, że kubizm to malowanie figurami geometrycznych. W kompozycjach kubistycznych mamy stożki, walce, prostokąty itp. I tak jest na obrazie Trzej muzykanci, prosta kompozycja (trzy postacie: arlekin, pierrot i mnich) i mała paleta kolorów.

Odgadywaliśmy tytuł i autora następnego obrazu ukryty w zagadce wykonanej w Wordwall.

Obraz "Trzej muzykanci",  powstał latem 1929 r. Po raz pierwszy używa tu Picasso jako motywu kubistycznego grupy osób — trzech postaci z włoskiej commedii dell arte pierrota, arlekina i mnicha, którzy wspólnie muzykują. 

Partnerzy projektu stworzyli acrostic.

Acrostych- wspólny produkt projektu

Kolaż-"Trzech muzyków"

Uczniowie wykonali replikę obrazu w dowolnych technikach.

Jedną z nich było namalowanie obrazu na tle zapisu nutowego.

Wspólne pianino- "Trzech muzyków" i MusicLab

Uczniowie stali się muzykami i zagrali na wirtualnym pianinie.

KANDYNSKY-jeden z przedstawicieli abstrakcjonizmu

Wspólnie zaśpiewana piosenka.

0,49..

For some messy fun

I love to take some glue

my

wspólna piosenka

Tworzymy muzykę abstrakcyjną

Drzewo Kandynskiego

SPOTKANIE UCZNIÓW

Dzieci w strojach inspirowanych sztuką Kandinsky'ego powitały wiosnę. Uczniowie przygotowali stroje do wiosennego pokazu mody. Prezentowali je podczas spotkania na żywo z uczniami  z Polski, Gruzji, Turcji, Grecji, Rumunii, Bułgarii i Chorwacji. Powstała księga projektu "Katalog mody".

POKAZ MODY

Przygotowujemy się do pokazu mody i prezentujemy ją

WIOSENNA ŁĄKA

Wspólnie z uczniami z projektu uczniowie tworzyli obrazy wiosennej łąki wg Kandinskiego w serwisie canva

Kandinsky autorstwa B. Minta

Wspólne dzieło partnerów.

Kandinsky and Spring autorstwa BÜŞRA

NAUCZYCIELSKI CHAT ROOM

Zadania w zespołach.

uczniowie zostali przydzieleni do pięciu zespołów międzynarodowych. Poznawali dzieła wybitnych malarzy danego kraju i wykonywali zadania inspirując się danym malarzem. Polski zespół przedstawił obrazy Stanisława Wyspiańskiego .Uczniowie tworzyli żywe obrazy.  

STANISŁAW WYSPIAŃSKI

Miroslav Kraljević

NICOLAE TONITZA

Obraz gruzińskiej malarki -Nino Chakvetadze był inspiracją do przedstawienia bukietu przebiśniegów.

blue modern travel (Presentation (16:9)) autorstwa Sevasti Tasiona

W imię e-bezpieczeństwa, Co zrobiliśmy w naszych szkołach z naszymi partnerami projektu? • Zaktualizowano treści związane z korzystaniem z Internetu na lekcjach umiejętności korzystania z mediów i informatyki w świetle aktualnego i technologicznego rozwoju • Zorganizowano seminaria rozwijające wiedzę, umiejętności i postawy dotyczące świadomego i bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.

• Przeprowadzono działania uświadamiające dzieci i młodzież dotyczące rodziny w celu zapewnienia nadzorowanego, ograniczonego i celowego korzystania.

• Podnoszenie świadomości rodziców na temat ich ścieżek kontroli i możliwości technologicznych oraz rozwijanie i poszerzanie niezbędnych praktyk. Informacje w klasie zostały dostarczone z pomocą naukowców. Fotografowanie i nagrywanie filmów na terenie szkoły i ogrodu szkolnego jest zabronione, z wyjątkiem osób wyznaczonych przez administrację szkoły oraz w innych godzinach niż zajęcia i programy, o których chcą wiedzieć rodzice.

EWALUACJA

PODSUMOWANIE- UCZNIOWIE

EWALUACJA PROJEKTU autorstwa B. Minta