Jestem obserwatorem pogody.

Cel:

Nauczę się prowadzić obserwację pogody.

Kryteria sukcesu:

- wymieniam elementy pogody;

- nazywam przyrządami do badania elementów pogody (termometr, barometr, deszczomierz, wiatrowskaz,;

- odczytuję prognozę pogody z mapki;

- skąd się biorą chmury
  (opowiadam o procesie krążenia wody w przyrodzie);

- wymieniam kilka opcji;

- potrafię obserwować pogodę.


Po czym poznamy, że potrafimy obserwować pogodę?

1. Wymieniamy skłądniki pogody.

2. Mierzymy temperaturę powietrza.

3. Oceniamy stopien zachmurzenia.

4. Sprawdzamy rodzaj i intensywność opadów.

5. Sprawdzamy siłę wiatru,

6. Notujemy obserwacje.


ELEMENTY POGODY:

1. ZACHMURZENIE - pełne, całkowite, chmra, opad,

2. OPADY - deszcz, grad, powódź, śnieg, mżawka, ulewa, drobny,

3. TEMPERATURA - ubranie, wysoka, niska, lato, zimno, gorąco,

4. WIATR - silny, bezwietrznie, huragan, trąba powietrzna, kierunek wiatru, słaby

Scholaris

Jak myślicie, co to jest chmura?

Z czego się składa?

Z czego powstaje?

Gdzie znajdują się chmury?

A dlaczego chmury znajdują się „na górze”? 

Jakie panują tam warunki atmosferyczne?

Jakie warunki pogodowe muszą zaistnieć, aby powstawały chmury?