CEL:

Poznanie zasad zdrowego żywienia.

Wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania.

Umiejętność posługiwania się różnymi urządzeniami technicznymi.

Dbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy.

Rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej.

Poznanie potraw z różnych regionów Polski.

Budowanie wzajemnych relacji w klasie oraz współpraca międzyszkolna.

Poznanie i wykorzystanie różnych narzędzi TIK.

PARTNERZY PROJEKTU

TABLICA Z NASZYMI DZIAŁANIAMI

NASZE WARZYWNO-OWOCOWE OBRAZKI TALERZOWE

Wykonujemy piękne i zdrowe obazki talerzowe.

Na talerzu tworzymy obrazki z warzyw i owoców. Uruchamiamy wyobraźnię i układamy kompozycje. Ciekawe prace umieszczamy we wspólnej prezentacji wakelet i padlet.

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet
KOPIUJ

autor: Anna Zięba

REGIONALNE PRZEPISY ZAPROPONOWANE PRZEZ PARTNERÓW PROJEKTU

Podajemy przepis na różne potrawy z regionów Polski.

KLASOWY ALFABET WARZYWNO-OWOCOWY

ALFABET WARZYWNO-OWOCOWY WYKONANY PRZEZ PARTNERÓW PROJEKTU

ZDROWE ŚNIADANIA W KUCHCIKOWEJ KLASIE

1.PRZEPISY ŚNIADANIOWE NASZEJ KLASY

Zgodnie z założeniami projektu dzieci zaplanowały i wykonały  pyszne zdrowe śniadania dla swoich rodziców. 

2. WSPÓLNE PRZEPISY

OLIMPIADA W JARZYNOWIE-wspólne nagranie piosenki

ROBIMY SOKI

Dzieci, które miały w domach wyciskarki do soków wykonały przepyszne soki. 

Wspólna praca partnerów projektu- soki.

SZUKAMY INFORMACJI O WARZYWACH I OWOCACH.

Dzieci szukały informacji o warzywach i owocach. Najbardziej zainteresowała je papryka. Postanowiliśmy, że to własnie ona będzie naszym "gadającym warzywem".

Dzieci zbierały informacje o warzywach i owocach w wyniku czego powstała prezentacja.

"GADAJĄCE WARZYWA W KUCHCIKOWEJ KLASIE"

PRACA WSPÓLNA

PIRAMIDA ŻYWIENIOWA - ZBIÓR

Zabawa w sklep, zapis obliczeń.

Piramida

Projekty kanapek.

 

1.Pchnięcie kulą dla selerów Sprinty dla pietruszek

2.Przy kałuży dzielny burak Ćwiczy skok na brzuszek

3.Pory cieszą się siatkówką Bo są dość wysokie

4.Kalarepa zlana potem Rzuca młotem

5.Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie

6.Owoce i warzywa mają zawody sportowe 

II ZWROTKA

7.Gruszki skaczą dalej dalej. Banan rzuca dyskiem

8.A truskawki grają w piłkę . Nożną oczywiście

9.Pan ananas z łuku strzela .Zawsze w tarczę trafia

10.A jagódka oszczep niesie. Będzie niezła jazda

11.Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie 

12.Owoce i warzywa mają zawody sportowe

III ZWROTKA

13. Olimpiada w Jarzynowie. Świat zakręcił się na głowie

14. Owoce i warzywa Mają zawody sportowe

15. I bawią się jak dzieci I skaczą, i biegają

16. Rozdają witaminy. Dla wszystkich uśmiech mają

 

Działania projektowe wpisały się w treści podstawy programowej pierwszego etapu szkolnego oraz były zgodne z priorytetami MEN. Wszyscy partnerzy zapoznali się z zakresem materiałów dydaktycznych dla poszczególnych klas i na tej podstawie opracowali cele oraz zadania. Projekt integrował treści nauczania z wszystkich edukacji. Uczniowie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i indywidualnymi możliwościami wybierali sposób realizacji zadań.  Rozwiązywali problemy, uczyli się zasad współpracy w grupie oraz właściwej komunikacji. Dzielili się swoimi spostrzeżeniami. W trakcie zabaw i zadań projektowych rozwijali myślenie przyczynowo-skutkowe, odkrywali niestandardowe rozwiązania, doświadczali i badali.  Byli odpowiedzialni za swoje działania i zachowania. Dzieci poprzez różnorodne prace związane z przygotowywaniem posiłków poznały zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń technicznych. Zadania dostarczyły także wiele okazji do pracy z różnymi narzędziami TIK. W czasie zajęć dzieci z pewnością rozwijały wszystkie osiem kompetencji kluczowych. Omawiały projekty, odgrywały dramy, bawiły się w sklep i teatr, w którym aktorami były warzywa i owoce, posługiwały się miarą masy i pojemności, planowały zakupy, szacowały, śpiewały i tańczyły, współpracowały, poznały historię wagi, konstruowały wagę, posługiwały się wieloma aplikacjami, przygotowywały posiłki i omawiały ich wartości odżywcze. Uczyły się kultury spożywania posiłków.