PROJEKT eTwinning

Kreatywność i skuteczność procesu edukacyjnego w edukacji wczesnoszkolnej rośnie, gdy zachowana

jest przemyślana równowaga między możliwościami, jakie daje świat cyfrowy, a inspiracją czerpaną z

kultury i przyrody.

W tym projekcie uczniowie uczą się, bawią i pracują razem, połączeni z przyrodą i otoczeniem.

Działania projektowe pozwalają im odkrywać otoczenie, tworzyć, wykorzystywać zasoby TIK i - co

najważniejsze - cieszyć się miejscem, w którym żyją.

Przestrzeń na zewnątrz nie służy już tylko rekreacji - jest to środowisko wykorzystywane do nauki

PLAN PRACY

Na początku nauczyciele spotkali sie online, aby omówić plan pracy i przydzielić zadania. 

POZNAJEMY PARTNERÓW

Następnie uczniowie poznali partnerów projektu. Sprawdzili kim są i skąd pochodzą. 

Partnerzy projektu.

Book titled 'Natura to moja Kultura/Nature is my Culture'Read this book made on StoryJumper

Kolejnym etapem był wybór LOGO  w drodze losowania.

Gdybym był przedmiotem, zwierzęciem...

 W tym zadaniu uczniowie próbowali wyobrazić sobie siebie, jako dowolnie wybrany przedmiot nieożywiony lub zwierzę, w które zostali zamienieni przez czarodzieja.

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

ZWIERZĘTA SĄ NASZYMI PRZYJACIÓŁMI                  powinniśmy o nie dbać! ZBIÓR ZASAD

Rozmawialiśmy o zwierzętach i opotrzebie ich ochrony. Powstała ksiażeczka- zbiór zasad o tym jak dbać o zwierzeta.

Book titled 'ANIMALS ARE OUR FRIENDS'Read this book made on StoryJumper

Piosenka "Panie Janie". Akompaniament wykonany na różnych naturalnych przedmiotach.

Uczniowie przekonali się, że w naturze jest ogrom dżwieków, które układają się w muzykę. Natura daje nam też  wiele możliwości do przedstawienia muzyki. Uczniowie w czasie spaceru wykonali akompaniament do piosenki "Panie Janie". 

Wszyscy partnerzy pochwalili się swoimi pomysłami na instrumenty. W ten sposób zainspirowali pozostałe grupy do dalszych poszukiwań. 

Prezentacja- Nasza mała tajemnica".

Uczniowie wyszli na spacer, podczas którego szukali ciekawych naturalnych obrazów. Robili zdjęcia  roślin i umieszczali na TS tylko fragment. Partnerzy mieli za zadanie odgadąć co jest na zdjęciu. Dzieciom bardzo podobała się ta aktywnośc.Cieszyły się, kiedy ktoś dobrze odgadł ich zagadki. Jeszcze bardziej, gdy był z tym problem. Oznaczało to bowiem, że zagadka była dobrze zrobiona.

NATURALNY JA

Ze znalezionych wokół szkoły darów natury, uczniowie wykonywali swoje portrety. nastepnie odgadywali, który portret do kogo należy. Uczniowie zrozumieli, że w zasięgu ręki mają rzeczy, które mogą wykorzystać do działąń plastyczno-technicznych.

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

TUTAJ DORASTAM

Uczniowe przedstawili w pracy plastycznej miejsca w których dorastają. Dom, park, plac zabaw, boisko, szkołę ..... Prace zostały zebrane w mapie myśli i w Lino.

BEZLUDNA WYSPA

Co zabiorę na bezludną wyspę? Wszystkie dzieci próbowały dać odpowiedż na to pytanie. Zauważyły, że wiele pomysłów się powiela, ale są tez takie, które wśród wszystkich partnerów występują tylko raz. Była to doskonała okazja do rozmów. 

ZWIERZĘTA WOKÓŁ NAS- ZAGROŻENIA

Uczniowie w zespołąch pracowali nad wybranym zwierzęciem. Wykonali ilustrację. Dla porównania dodali znalezione w sieci zdjęcie zwierzęcia. Pamiętali oczywiście o ochronie praw autorskich. Następnie szukali informacji o wybranym zwierzątku. Nasza klasa wybrałą pszczołę. 

Film  w j. polskim

Film w j. angielskim

WSPÓLNA GRA ZROBIONA Z OBRAZKÓW I INFORMACJI PRZYGOTOWANYCH PRZEZ DZIECI.

Z powyższych ilustracji powstałą gra w Nearpod, która stała się ulubioną grą dzieci. Grały7 w nią wszystkie zespoły projektowe.

eTwinningowy amulet/ Łapacz snów

Na początku dzieci zastanawiały się z jakich przedmiotów znalezionych w naturze mozna zrobić Łapacz snów. Później każdy z partnerów miał do dyspozycji 3 rzeczy, które mógł wpisać do chmury wyrazowej. Z chmury propozycje zostały przeniesione do koła losującego. Tutaj zavzynała się zabawa. Klasa losowała materiały do zrobienia amuletu, po czym wychodziła na spacer, an=by te materiały znależć w naturze. Nastepnie wykonywano łapacz snów. Amulety posłużyły do dekoracji klasy, a zdjecia wykorzystano do zrobienia puzzli, które udostępnione partnerom posłużyły do zabawy.  

Łapacze snów zdonią nasze sale lekcyjne. Z ich zdjeć wykonano puzzle dla partnerów.

NATURA OD A-Z

Uczniowie szukali w swoim otoczeniu naturalnych obrazów, które mogą przypominać  literę, na którą zaczyna się ich imię. Ze zdjeć układały różne słowa. Zdjęcia posłużyły również do zrobienia puzzli.

SPORT? NATURALNIE!

Dzieci dowiedziały się, że w naturze mozna rónież uprawiać sport. Wykonywały naturalne tory przeszkód. Pomysłami dzieliły się z partnerami.

SPOTKANIE PARTNERÓW

KALENDARZ

Dzieci bardzo ucieszyły się z kalendarza z pracami partnerów projektu.

Galeria prac

Powered by emaze

Nasze zagadki

PODZIĘKOWANIE ZA UDZIAŁ W PROJEKCIE

Dziekujemy bardzo za współpracę. Liczymy na więcej. 

Thank you very much for your cooperation. We hope for more.

EWALUACJA PROJEKTU