CEL:
Mówi się, że skala jest zjawiskiem. Jeden krok dla klimatu nie spowoduje żadnej znaczącej zmiany. Jeśli jednak kroki te będą podejmowane systematycznie przez coraz więcej osób, zmiany będą zauważalne. Każdy, kto podejmuje działania na rzecz walki ze zmianami klimatu, jest bezcenny. Każdy krok projektu Steps for Climate przybliża nas do lepszego świata. Dzieci wiedzą, co oznacza zmiana klimatu, widzą zmianę, czują zmianę… Ale nie wiedzą, czy starsi ludzie usłyszą ich głos. Chcą spróbować.
Naszym celem w projekcie jest podjęcie kroków na rzecz klimatu z naszymi uczniami, wychowanie pokolenia, które kocha przyrodę, chroni środowisko i walczy o przyszłość świata.
Na początku projektu przedstawiliśmy się i poznaliśmy partnerów.
Partnerzy wykonali projekty LOGO, z których w drodze głosowania zostało wybrane najlepsze.
Następnie pracowaliśmy nad wyborem plakatu promującego projekt.
Uczniowie szukali informacji na temat zanieczyszczenia klimatu.
Prezentacja przedstawiająca zebrane wyniki obserwacji wszystkich partnerów projektu.
Dzieci wyszły w okolice swoich domów z aparatami fotograficznymi i na zdjęciach dokumentowały swoje obserwacje.
Książeczka dokumentująca obserwacje wszystkich partnerów projektu.
Uczniowie obejrzeli filmy wprowadzające do tematu.
Następnie rysowały ilustracje i tworzyły plakaty dotyczące smogu.
Z rysunków powstał plakat.
Wspólna prezentacja partnerów projektu
Uczniowie mówili slogany dotyczące wody.
Zbiór sloganów.
Uczniowie zastanawiali się jak oszczędzać wodę.
Wspólny produkt
Dzieci zastanawiały się, co ludziom powiedziałaby ryba, czy inne zwierzęta żyjące w wodach, gdyby potrafiły mówić.
Wspólny produkt
Nadeszła długo wyczekiwana wiosna, pzyroda nieśmiało budziła się do zycia. Nie można było nie zauważyć tych zmian.
Powstał wakelet ze zbiorem obserwowanej przyrody. Uczniowie z różnych krajóe mogli obserwować przyrodę w partnerskich krajach.
Lekcje klimatyczne.
Uczniowie brali udział w lekcji zorganizowanej przez Centralny Dom Technologii.
Wspólna prezentacja eksperymentów z wodą.
Wiosenne inspiracje
Stworzylismy komiksy na Dzień Ziemi
Wspólna ksiażeczka prezentująca komiksy
Uczniowie z mojej klasy, na podsumowanie tematu napisali książkę.
ZERO WASTE
CZYTAŁAM DZIECIOM BAJKĘ O BANANIE, KTÓREGO NIKT NIE CHCIAŁ ZJEŚĆ, BO MIAŁ CZARNE PLAMKI. OKAZAŁO SIE, ZE TAKI BANAN JEST PYSZNY, A W WIELU DOMACH WYRZUCA SIĘ GO DO ŚMIECI. ROZMAWIALIŚMY NA TEMAT MARNOWANIA JEDZENIA I NA TEMAT GŁODU NA ŚWIECIE. DZIECI ZROZUMIAŁY, ŻE JEDZENIA NIE WOLNO MARNOWAĆ.
ROBIMY RÓŻNE PRZEDMIOTY Z MATERIAŁÓW PRZEZNACZONYCH DO RECYKLINGU
GRAMY NA SWOICH INSTRUMENTACH
WSPÓLNY PRODUKT
Uczniowie w najbliższej okolicy szukali ciekawych drzew. Robili zdjęcia w przyblizeniu i wstawiali jako zagadkę dla partnerów projektu. Sami też szukali odpowiedzi na zagadkę zadaną przez partnera. Kiedy ją rozwiązali i odgadli jakie to drzewo, szukali ciekawych informacji na jego temat i umieszczali w książeczce.
W drodze losowania dzieci wybrały najpiękniejsze drzewo.
Została nim katalpa.
Dzieci nagrały film na powitanie wiosny. Celem tego filmu było poznanie przez dzieci roślinności kwitnącej wiosną w różnych partnerskich krajach.
Uczniowie napisali i zilustrowali wspólne opowiadanie.
Z prac dzieic powstały interaktywne puzzle.
Na potrzeby projektu powstały również gry interaktywne.
B. Minta
Kiedy poruszaliśmy tematy ekologiczne nie sposób było przeoczyć Dzień Ziemi oraz Godziny Dla Ziemi.
Z radością siętowaliśmy rówjnież Dzień ETWINNINGU
Zespół I.
Zespół 2
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, Ćwiczenia pobrane z Learnng Apps i innych zasobów Internetu.