CEL:
Poznanie zasad zdrowego żywienia.
Wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania.
Umiejętność posługiwania się różnymi urządzeniami technicznymi.
Dbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy.
Rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej.
Poznanie potraw z różnych regionów Polski.
Budowanie wzajemnych relacji w klasie oraz współpraca międzyszkolna.
Poznanie i wykorzystanie różnych narzędzi TIK.
Wykonujemy piękne i zdrowe obazki talerzowe.
Na talerzu tworzymy obrazki z warzyw i owoców. Uruchamiamy wyobraźnię i układamy kompozycje. Ciekawe prace umieszczamy we wspólnej prezentacji wakelet i padlet.
autor: Anna Zięba
Podajemy przepis na różne potrawy z regionów Polski.
Zgodnie z założeniami projektu dzieci zaplanowały i wykonały pyszne zdrowe śniadania dla swoich rodziców.
Dzieci, które miały w domach wyciskarki do soków wykonały przepyszne soki.
Dzieci szukały informacji o warzywach i owocach. Najbardziej zainteresowała je papryka. Postanowiliśmy, że to własnie ona będzie naszym "gadającym warzywem".
Dzieci zbierały informacje o warzywach i owocach w wyniku czego powstała prezentacja.
1.Pchnięcie kulą dla selerów Sprinty dla pietruszek
2.Przy kałuży dzielny burak Ćwiczy skok na brzuszek
3.Pory cieszą się siatkówką Bo są dość wysokie
4.Kalarepa zlana potem Rzuca młotem
5.Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
6.Owoce i warzywa mają zawody sportowe
II ZWROTKA
7.Gruszki skaczą dalej dalej. Banan rzuca dyskiem
8.A truskawki grają w piłkę . Nożną oczywiście
9.Pan ananas z łuku strzela .Zawsze w tarczę trafia
10.A jagódka oszczep niesie. Będzie niezła jazda
11.Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
12.Owoce i warzywa mają zawody sportowe
III ZWROTKA
13. Olimpiada w Jarzynowie. Świat zakręcił się na głowie
14. Owoce i warzywa Mają zawody sportowe
15. I bawią się jak dzieci I skaczą, i biegają
16. Rozdają witaminy. Dla wszystkich uśmiech mają
Działania projektowe wpisały się w treści podstawy programowej pierwszego etapu szkolnego oraz były zgodne z priorytetami MEN. Wszyscy partnerzy zapoznali się z zakresem materiałów dydaktycznych dla poszczególnych klas i na tej podstawie opracowali cele oraz zadania. Projekt integrował treści nauczania z wszystkich edukacji. Uczniowie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i indywidualnymi możliwościami wybierali sposób realizacji zadań. Rozwiązywali problemy, uczyli się zasad współpracy w grupie oraz właściwej komunikacji. Dzielili się swoimi spostrzeżeniami. W trakcie zabaw i zadań projektowych rozwijali myślenie przyczynowo-skutkowe, odkrywali niestandardowe rozwiązania, doświadczali i badali. Byli odpowiedzialni za swoje działania i zachowania. Dzieci poprzez różnorodne prace związane z przygotowywaniem posiłków poznały zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń technicznych. Zadania dostarczyły także wiele okazji do pracy z różnymi narzędziami TIK. W czasie zajęć dzieci z pewnością rozwijały wszystkie osiem kompetencji kluczowych. Omawiały projekty, odgrywały dramy, bawiły się w sklep i teatr, w którym aktorami były warzywa i owoce, posługiwały się miarą masy i pojemności, planowały zakupy, szacowały, śpiewały i tańczyły, współpracowały, poznały historię wagi, konstruowały wagę, posługiwały się wieloma aplikacjami, przygotowywały posiłki i omawiały ich wartości odżywcze. Uczyły się kultury spożywania posiłków.
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, Ćwiczenia pobrane z Learnng Apps i innych zasobów Internetu.