PROJEKT eTwinning
Kreatywność i skuteczność procesu edukacyjnego w edukacji wczesnoszkolnej rośnie, gdy zachowana
jest przemyślana równowaga między możliwościami, jakie daje świat cyfrowy, a inspiracją czerpaną z
kultury i przyrody.
W tym projekcie uczniowie uczą się, bawią i pracują razem, połączeni z przyrodą i otoczeniem.
Działania projektowe pozwalają im odkrywać otoczenie, tworzyć, wykorzystywać zasoby TIK i - co
najważniejsze - cieszyć się miejscem, w którym żyją.
Przestrzeń na zewnątrz nie służy już tylko rekreacji - jest to środowisko wykorzystywane do nauki
Na początku nauczyciele spotkali sie online, aby omówić plan pracy i przydzielić zadania.
Następnie uczniowie poznali partnerów projektu. Sprawdzili kim są i skąd pochodzą.
Partnerzy projektu.
W tym zadaniu uczniowie próbowali wyobrazić sobie siebie, jako dowolnie wybrany przedmiot nieożywiony lub zwierzę, w które zostali zamienieni przez czarodzieja.
Rozmawialiśmy o zwierzętach i opotrzebie ich ochrony. Powstała ksiażeczka- zbiór zasad o tym jak dbać o zwierzeta.
Uczniowie przekonali się, że w naturze jest ogrom dżwieków, które układają się w muzykę. Natura daje nam też wiele możliwości do przedstawienia muzyki. Uczniowie w czasie spaceru wykonali akompaniament do piosenki "Panie Janie".
Wszyscy partnerzy pochwalili się swoimi pomysłami na instrumenty. W ten sposób zainspirowali pozostałe grupy do dalszych poszukiwań.
Uczniowie wyszli na spacer, podczas którego szukali ciekawych naturalnych obrazów. Robili zdjęcia roślin i umieszczali na TS tylko fragment. Partnerzy mieli za zadanie odgadąć co jest na zdjęciu. Dzieciom bardzo podobała się ta aktywnośc.Cieszyły się, kiedy ktoś dobrze odgadł ich zagadki. Jeszcze bardziej, gdy był z tym problem. Oznaczało to bowiem, że zagadka była dobrze zrobiona.
Ze znalezionych wokół szkoły darów natury, uczniowie wykonywali swoje portrety. nastepnie odgadywali, który portret do kogo należy. Uczniowie zrozumieli, że w zasięgu ręki mają rzeczy, które mogą wykorzystać do działąń plastyczno-technicznych.
Uczniowe przedstawili w pracy plastycznej miejsca w których dorastają. Dom, park, plac zabaw, boisko, szkołę ..... Prace zostały zebrane w mapie myśli i w Lino.
Co zabiorę na bezludną wyspę? Wszystkie dzieci próbowały dać odpowiedż na to pytanie. Zauważyły, że wiele pomysłów się powiela, ale są tez takie, które wśród wszystkich partnerów występują tylko raz. Była to doskonała okazja do rozmów.
Uczniowie w zespołąch pracowali nad wybranym zwierzęciem. Wykonali ilustrację. Dla porównania dodali znalezione w sieci zdjęcie zwierzęcia. Pamiętali oczywiście o ochronie praw autorskich. Następnie szukali informacji o wybranym zwierzątku. Nasza klasa wybrałą pszczołę.
Film w j. polskim
Film w j. angielskim
Z powyższych ilustracji powstałą gra w Nearpod, która stała się ulubioną grą dzieci. Grały7 w nią wszystkie zespoły projektowe.
Na początku dzieci zastanawiały się z jakich przedmiotów znalezionych w naturze mozna zrobić Łapacz snów. Później każdy z partnerów miał do dyspozycji 3 rzeczy, które mógł wpisać do chmury wyrazowej. Z chmury propozycje zostały przeniesione do koła losującego. Tutaj zavzynała się zabawa. Klasa losowała materiały do zrobienia amuletu, po czym wychodziła na spacer, an=by te materiały znależć w naturze. Nastepnie wykonywano łapacz snów. Amulety posłużyły do dekoracji klasy, a zdjecia wykorzystano do zrobienia puzzli, które udostępnione partnerom posłużyły do zabawy.
Łapacze snów zdonią nasze sale lekcyjne. Z ich zdjeć wykonano puzzle dla partnerów.
Uczniowie szukali w swoim otoczeniu naturalnych obrazów, które mogą przypominać literę, na którą zaczyna się ich imię. Ze zdjeć układały różne słowa. Zdjęcia posłużyły również do zrobienia puzzli.
Dzieci dowiedziały się, że w naturze mozna rónież uprawiać sport. Wykonywały naturalne tory przeszkód. Pomysłami dzieliły się z partnerami.
Dzieci bardzo ucieszyły się z kalendarza z pracami partnerów projektu.
Dziekujemy bardzo za współpracę. Liczymy na więcej.
Thank you very much for your cooperation. We hope for more.
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, Ćwiczenia pobrane z Learnng Apps i innych zasobów Internetu.