Nasz projekt rozpoczął się w listopadzie 2022 i potrwa do maja 2023. Ten projekt jest projektem artystycznym.
W naszym projekcie, w którym uczeń będzie w centrum, stworzymy zajęcia w oparciu o 5 najsłynniejszych obrazów świata. Naszym celem jest promowanie zabawnej i interaktywnej aktywnej edukacji na rzecz obywatelstwa europejskiego. Zawsze będziemy stawiać na szacunek dla różnic, równość i współpracę w różnych działaniach. Będziemy rozwijać wiele umiejętności, aby zachęcić do korzystania z ICT i krytycznego myślenia. Dzięki temu projektowi nasi studenci będą na bieżąco w dziedzinie malarstwa.
Na początku projektu wszyscy się przedstawili. Poznaliśmy nauczycieli i dzieci. Mogliśmy poznać państwa z których pochodzą. Następnie nauczyciele ustalili jakich malarzy chcieliby uczcić w tym projekcie.
Obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Ustaliliśmy też zasady bezpieczeństwa.
NASZA SZKOŁA
Zaznaczyliśmy naszą szkołę na mapie. Sprawdziliśmy skąd są nasi partnerzy.
NASI NAUCZYCIELE
NASZE KLASY
Nauczyciele ustalili plan działań z podziałem na poszczególne miesiące.
Partnerzy wypowiadali się o tym, który z najsłynniejszych obrazów świata Twoim zdaniem powinien znaleźć się w naszym projekcie? Odpowiedzi umieszczaliśmy na Padlecie.
LOGO PROJEKTU
Następnie przyszedł czas na stworzenie logo i plakatu projektu.
1.
Tworzenie plakatu nauczyciela projektu.
Tworzenie logotypów uczniów projektu.
Uczniowie wykonali logo projektu, a następnie w drodze głosowania wybrali ich zdaniem najciekawsze.
Dzieci chętnie głosowały na logo.
Stworzono prezentację plakatów nauczycielskich.
Postanowiliśmy wykonać wspólny kalendarz na nowy rok 2023. Nasza klasa zilustrowana została w grudniu.
Nauczyciele stworzyli dla uczniów gry cyfrowe.
Jednym z zadań było napisanie listu. W tym celu nauczyciele dobrali klasy w pary, a zadaniem uczniów było napisanie do siebie krótkiego listu. List do partnerów wysłaliśmy drogą mailową, a rezultaty opublikowaliśmy w StoryYumper.
Teraz mogliśmy już zająć się poznawaniem wybranych artystów i ich dzieł.
Poznaliśmy obraz autorstwa holenderskiego malarza Johannesa Vermeera "Dziewczyna z perłą".
Oglądaliśmy filmy i układaliśmy puzzle.
Jan Vermeer van Delft, właściwie Johannes Vermeer – holenderski malarz. Malował przede wszystkim sceny rodzajowe, wykorzystując mistrzowsko grę świateł. /wikipedia/
Dzieci układają obrazek z puzzli. Kiedy obrazek jest gotowy, uczniowie odpowiadają na pytania:
A- Kim ona jest? Czy ktoś z Was ją rozpoznaje?
B-Kto namalował ten obraz?
Uczniowie wykonali zgodnie z instrukcją pracę plastyczną.
Odbyliśmy wirtualną wizytę w w muzeum, w którym eksponowana jest Dziewczyna z perłą
Dzieci odpowiadały na pytanie:"W jaki nastrój wprawił Cię obraz "Dziewczyna z perłą?". Dodawały emoji do pytania. Używały narzędzia internetowego classroom.
Poznaliśmy twórczość hiszpańskiego malarza, jednego z największych malarzy XX wieku, rzeźbiarza, ceramika a także poety, który od najmłodszych lat rysował i malował- Pabla Picasso.
Jest to przykład kubizmu syntetycznego. kubizm, to kierunek w sztuce plastycznej, który poszukiwał nowych zasad budowy przestrzennej dzieła i wprowadził geometryczne uproszczenie elementów kompozycji. Można powiedzieć, że kubizm to malowanie figurami geometrycznych. W kompozycjach kubistycznych mamy stożki, walce, prostokąty itp. I tak jest na obrazie Trzej muzykanci, prosta kompozycja (trzy postacie: arlekin, pierrot i mnich) i mała paleta kolorów.
Odgadywaliśmy tytuł i autora następnego obrazu ukryty w zagadce wykonanej w Wordwall.
Obraz "Trzej muzykanci", powstał latem 1929 r. Po raz pierwszy używa tu Picasso jako motywu kubistycznego grupy osób — trzech postaci z włoskiej commedii dell arte pierrota, arlekina i mnicha, którzy wspólnie muzykują.
Partnerzy projektu stworzyli acrostic.
Uczniowie wykonali replikę obrazu w dowolnych technikach.
Jedną z nich było namalowanie obrazu na tle zapisu nutowego.
Uczniowie stali się muzykami i zagrali na wirtualnym pianinie.
Wspólnie zaśpiewana piosenka.
0,49..
For some messy fun
I love to take some glue
Dzieci w strojach inspirowanych sztuką Kandinsky'ego powitały wiosnę. Uczniowie przygotowali stroje do wiosennego pokazu mody. Prezentowali je podczas spotkania na żywo z uczniami z Polski, Gruzji, Turcji, Grecji, Rumunii, Bułgarii i Chorwacji. Powstała księga projektu "Katalog mody".
Przygotowujemy się do pokazu mody i prezentujemy ją
Wspólnie z uczniami z projektu uczniowie tworzyli obrazy wiosennej łąki wg Kandinskiego w serwisie canva
uczniowie zostali przydzieleni do pięciu zespołów międzynarodowych. Poznawali dzieła wybitnych malarzy danego kraju i wykonywali zadania inspirując się danym malarzem. Polski zespół przedstawił obrazy Stanisława Wyspiańskiego .Uczniowie tworzyli żywe obrazy.
Obraz gruzińskiej malarki -Nino Chakvetadze był inspiracją do przedstawienia bukietu przebiśniegów.
W imię e-bezpieczeństwa, Co zrobiliśmy w naszych szkołach z naszymi partnerami projektu? • Zaktualizowano treści związane z korzystaniem z Internetu na lekcjach umiejętności korzystania z mediów i informatyki w świetle aktualnego i technologicznego rozwoju • Zorganizowano seminaria rozwijające wiedzę, umiejętności i postawy dotyczące świadomego i bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.
• Przeprowadzono działania uświadamiające dzieci i młodzież dotyczące rodziny w celu zapewnienia nadzorowanego, ograniczonego i celowego korzystania.
• Podnoszenie świadomości rodziców na temat ich ścieżek kontroli i możliwości technologicznych oraz rozwijanie i poszerzanie niezbędnych praktyk. Informacje w klasie zostały dostarczone z pomocą naukowców. Fotografowanie i nagrywanie filmów na terenie szkoły i ogrodu szkolnego jest zabronione, z wyjątkiem osób wyznaczonych przez administrację szkoły oraz w innych godzinach niż zajęcia i programy, o których chcą wiedzieć rodzice.
PODSUMOWANIE- UCZNIOWIE
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, Ćwiczenia pobrane z Learnng Apps i innych zasobów Internetu.