Projekt "O ważce Grażce" ma na celu promowanie edukacji przyrodniczej oraz rozwijanie kreatywności i współpracy między szkołami. Głównym bohaterem projektu jest ważka Grażka, która staje się symbolem przygody, nauki i zabawy.
Różne szkoły mają możliwość dołączenia do projektu i wspólnego tworzenia materiałów oraz organizowania działań związanych z wazką Grażką. Szkoły mogą dzielić się swoimi pomysłami, doświadczeniami i wynikami.
Cele projektu:
- Wzmacnianie zainteresowania uczniów przyrodą i naukami przyrodniczymi poprzez angażujące i przyjemne doświadczenia związane z wazką Grażką.
- Rozwijanie umiejętności pisania, ilustrowania i tworzenia opowieści oraz kreatywnego myślenia.
- Budowanie współpracy i wymiany między uczestniczącymi szkołami, umożliwiając wymianę pomysłów
i inspiracji.
- Poznanie narzędzi TIK
Przykladowe działania podejmowane w trakcie projektu to m.in.
Książeczka z dalszymi przygodami ważki Grażki:
Tworzenie interaktywnej książeczki lub opowiadania, w którym ważka Grażka wyrusza na kolejne przygody. Uczestnicy projektu mogą wspólnie pisać rozdziały, ilustrować historie i kontynuować
opowieść o Grażce.
Spotkania online:
Organizacja spotkań online, na których uczestnicy projektu mogą dzielić się swoimi pomysłami, prezentować swoje prace i wspólnie omawiać kolejne kroki projektu. Spotkania stanowią okazję do
interakcji i budowania więzi między uczestnikami.
Kreatywne zabawy:
Organizacja kreatywnych zabaw, takich jak łancuch skojarzeń, w których uczestnicy mają za zadanie tworzyć powiązane ze sobą elementy (słowa, obrazy, dźwięki) na podstawie wcześniejszych inspiracji związanych z ważką Grażką, cykl rozwojowy ważki w scratchu, przygotowanie zawieszek choinkowych z ważką.
Podczas pierwszego spotkania nauczyciele podzielili się pomysłami na realizację projektu.
Zaplanowali główne działania.
Został stworzony dokument, w którym wszyscy się przedstawili, podali dane kontaktowe.
Uczniowie sprawdzali na mapie oraz na mapie google skąd są partnerzy.
Następnie uczniowie rysowali ważki i dodawali im supermoce. Powstała książeczka "Jakie supermoce może mieć ważka". Najciekawsze prace zostały przedstawione w książeczce.
Kolejnym zadaniem dzieci było zastanowienie się czego chcą dowiedzieć się o ważkach i napisanie ich w j. angielskim. Podczas trwania projektu dzieci szukały odpowiedzi na postawione przez różnych partnerów pytania i umieszczały je na prezentacji.
Scratch - cykl życia ważki
OSKAR
POLA
Bardzo nas ucieszyła przesyłka od naszych projektowych partnerów. Dziękujemy.
POMYSŁY KLASY
Siedzi na liściu lili i pilnuje nowych ryb w Odrze.
Ma moc wody. Potrafi zadbać o to, żeby jej nigdy nie zabrakło na Ziemi.
Potrafi biegać i latać. Zbiera kasztany dla dzików na zimę.
Ma moc powiększania i zmniejszania. Tak, żeby niektórzy ludzie ją zobaczyli, a inni nie.
Ma moce miłości. Chce, żeby się wszyscy ludzie kochali, żeby byli dla siebie mili i dobrzy.
Rozśmiesza dzieci w dniu ich urodzin.
Moc ratowania Ukrainy
ważka- rzeka- łąka- las- choinka w lesie- święta- choinka w domu
Nasza odpowiedź:
Ważka- rzeka- kąpiel- woda- wanna
Dragonfly- river- bath- water- bathtub
Nasza odpowiedź:
Ważka- łąka- wieś- gospodarstwo rolne- transport warzyw- samochód
Dragonfly - meadow - village - farm - transport of vegetables - car
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, Ćwiczenia pobrane z Learnng Apps i innych zasobów Internetu.