Partnerzy będą współpracować podczas spotkań online. W wyniku wspólnego planowania, tworzenia i ewaluacji powstanie niezwykle bogata interaktywna książka z propozycjami prac z wykorzystaniem liter. Dodatkowo powstanie baza zawierająca gry i zabawy literkowe oraz zajęcia dla dzieci.
Zanim jednak przystąpisz do poszczególnych zadań, musisz zdobyć bilet wstępu do projektu. Bilet jest bezpłatny, ale aby go otrzymać, trzeba odpowiedzieć na kilka pytań.
CZAS NA WYKONANIE ZADANIA 15 WRZEŚNIA 2023r
CEL ZADANIA: POZNAĆ KRAJE NASZYCH PARTNERÓW
WRZESIEŃ - ZADANIA STARTOWE
POZNAJMY SIĘ DOBRZE
KOMIKS:
W tym działaniu zadaniem uczniów będzie stworzenie wspólnej książki w formie komiksu. Uczniowie robią zdjęcia, tworzą rysunki lub awatary, piszą krótkie teksty na temat swojego wyglądu lub zainteresowań oraz przedstawiają się partnerom projektu. Młodsi uczniowie wykonują zadanie przy pomocy i wsparciu opiekuna projektu lub starszych uczniów.
Sugerowana technologia: Canva, Bitmoji, AvatarMerker, Paint, aparat lub telefon do robienia zdjęć.
GOOGLE ZIEMIA:
Zadaniem uczniów będzie obejrzenie przygotowanej prezentacji z krajami, w których mieszkają nasi partnerzy, a następnie przypięcie do niej pinezki z miejscem studiowania.
ZAJĘCIA ONLINE:
Pracuj w czasie rzeczywistym na wspólnej tablicy. Pisanie krótkich listów powitalnych, rysowanie autoportretów. Zdobienie pierwszych liter Twojego imienia - mural.
Książka zawiera pomysły na prace plastyczne wykonane z liter. Książka jest inspiracją - bazą pomysłów do wykorzystania w codziennej pracy z uczniami. Uczniowie nie tylko będą się świetnie bawić, ale także rozwiną swoją kreatywność i wyobraźnię oraz będą mieli okazję rozwijać lub poprawiać swoje umiejętności motoryczne. Ta książka podarowana rodzicom może być propozycją zabawy z dziećmi w ich wolnym czasie.
Creative Alphabet to książka - zwierzęta, postacie z liter alfabetu. Zainspiruj się pracą swoich partnerów, użyj własnej wyobraźni. Umieść swoją pracę w przygotowanej książce.
Wspólnie tworzymy cyfrową książkę o kulturze, symbolach, miejscach i ludziach, którzy reprezentują kraje partnerów projektu. W tej książce użyjemy alfabetu, aby podzielić się słowami, które są integralną częścią naszych kultur. Poprzez użycie wymowy audio, krótkich wyjaśnień, zdjęć i filmów promujmy międzykulturowe zrozumienie i odkrywajmy różnorodność naszego świata.
Wspólnie tworzymy cyfrową książkę o kulturze, symbolach, miejscach i ludziach, którzy reprezentują kraje partnerów projektu. W tej książce użyjemy alfabetu, aby podzielić się słowami, które są integralną częścią naszych kultur. Poprzez użycie wymowy audio, krótkich wyjaśnień, zdjęć i filmów promujmy międzykulturowe zrozumienie i odkrywajmy różnorodność naszego świata.
Tym razem użyjemy alfabetu do przygotowania różnych eksperymentów. Twoim zadaniem będzie przeprowadzenie dowolnego eksperymentu, opisanie i udokumentowanie czynności opisanych w naszej książce. Wykonane zadanie umieszczamy pod odpowiednią literą alfabetu, np. VOLKANO – w naszej książce umieścimy literę V.
W kolejnym kroku tego zadania wybierz dowolny eksperyment przygotowany przez partnera projektu i przeprowadź go w swojej grupie projektowej. Pamiętaj, że wszystkie eksperymenty można przeprowadzać tylko w obecności osoby dorosłej.
Wyobraźnia, postrzegana jako zabawa, sprawia, że nauka staje się przyjemniejsza, a w efekcie daje lepsze efekty. Jeśli chcemy wspierać naszych uczniów / nasze dzieci w nauce, warto wziąć pod uwagę wyobraźnię, która wpływa na procesy myślowe, procesy rozwiązywania problemów i kreatywność.
Wyobraźnia, postrzegana jako zabawa, sprawia, że nauka staje się przyjemniejsza, a w efekcie daje lepsze efekty. Jeśli chcemy wspierać naszych uczniów / nasze dzieci w nauce, warto wziąć pod uwagę wyobraźnię, która wpływa na procesy myślowe, procesy rozwiązywania problemów i kreatywność.
Kalendarz adwentowy
Jaki to obraz? Atlas dla dzieci
Przygotuj co najmniej 2 strony naszej wspólnej książki. Wybierz 2 artystów i ich najwybitniejsze dzieła, przygotuj niezbędne materiały. Przedstaw wybrane dzieło artysty naszym partnerom.
„Opowieść o zgubionym kluczu” to aktywność, która koncentruje się na rozwijaniu kreatywności i wyobraźni uczniów poprzez pisanie i opowiadanie historii. Uczestnicy projektu otrzymują fragment baśni o jeżu o imieniu Kacper, który znajduje tajemniczy klucz. Ich zadaniem jest wymyślenie kontynuacji tej historii, ustalenie, do czego można wykorzystać klucz i jak zakończy się przygoda Kacpra.
Aktywność: Uczniowie czytają fragment bajki o Kacprze i tajemniczym kluczu. Klucz jest mały, srebrny i pokryty dziwnymi symbolami.
Zadanie uczniów: Uczestnicy projektu mają za zadanie wymyślić kontynuację bajki. Muszą zdecydować, do czego służy klucz, jakie przygody czekają Kacpra i jak zakończy się cała historia.
Pobudzanie kreatywności: Ta aktywność zachęca uczniów do korzystania z wyobraźni i kreatywności. Mogą eksperymentować z różnymi scenariuszami, dodawać nowe postacie, miejsca i wydarzenia.
Różne zakończenia: Istotą zadania jest to, że historia może mieć różne zakończenia, w zależności od wyboru ucznia. Sprzyja to różnorodności w podejściu do twórczego pisania.
Streszczenie: Uczniowie przedstawiają swoje zakończenia bajki, a partnerzy projektu mogą podziwiać różnorodność pomysłów i wyobrażeń każdego uczestnika.
Aktywność w parach: Uczniowie wybierają partnerów do współpracy z innego kraju. Wersja I: Uczniowie piszą ostateczny tekst, szkoła partnerska tworzy ilustracje. Wersja II: Uczniowie piszą fragment zakończenia opowieści, partnerzy kończą rozpoczętą przez siebie opowieść. Ilustracje są tworzone do części napisanej przez partnera projektu.
Ta aktywność nie tylko rozwija umiejętność pisania, ale także pobudza wyobraźnię uczniów, dając im przestrzeń do tworzenia i dzielenia się własnymi pomysłami.
Nauczyciele
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, Ćwiczenia pobrane z Learnng Apps i innych zasobów Internetu.