1. Uczniowie pisali odpowiedzi na pytanie: Jakie skojarzenia budzi w Tobie nazwa projektu?

 

2. Konkurs na Logo projektu. 

Narzędzie sztucznej inteligencji do pracy nad logo projektu: „ logomaster.ai ”.

Uczniowie wykonali kilka wersji Logo. Później w drodze głosowania wybraliśmy to, które zostało przedstawione partnerom. Wielką radość sprawiła nam wygrana.

DZIAŁANIA PROJEKTOWE

Kolejnym krokiem było wspólne wykonanie plakatu. Każdy z partnerów dokładał do niego swoja cegiełkę. To była wspaniała współpraca, której efekt przeszedł nasze oczekiwania. 

BioKids Project Poster Design autorstwa Ayşegül İlikçi

W ramach działań projektowych ustalono pierwsze wydarzenia. Aby skutecznie wykorzystać czas i pracować wydajniej, w drodze głosowania zostały wybrane pierwsze trzy działania w projekcie. W tej sprawie wzięto pod uwagę opinie wszystkich partnerów. Wybrano pracę nad kwiatem lotosu, meduzami i ptakami. 

Od „Lotosu” do powierzchni samoczyszczących

 

Dziedzina biomimikry: samoczyszczące powierzchnie, które odpychają brud i wodę.

Etap 1: Uczniowie wykonali prace dwuwymiarowe techniką wycinania i wklejania lub malarstwa oraz badali kwiat lotosu.

Etap 2: Uczniowie oglądali  film o kwiecie lotosu dostępny na stronie https://www.mozaweb.com/tr/index.php.

 - zdobyli wiedzę.

Etap 3: Uczniowie rozmawiali o kwiecie lotosu za pomocą narzędzia sztucznej inteligencji, takich jak Chat GPT. Szukali odpowiedzi na pytanie:  „Co ludzie dodali do swojego życia zainspirowani kwiatem lotosu?” 

(faza badawcza uczniów.)

Etap 4: Dzieci zastanawiały się nad pytaniem: Co chciałbyś dla siebie zaprojektować inspirowanego kwiatem lotosu?  Generowały pomysły poprzez swobodne skojarzenia i opisywały produkt swoich marzeń, tworząc plakat. Plakaty również tworzyli cyfrowo. Na przykład w Canvie lub innym narzędziu. 

(działalność  polegała na tworzeniu produktu.)

Etap 5: Pomysły  przekształcały  w wizualizacje za pomocą https://ideogram.ai/

(na tym etapie uczniowie poznali nową aplikację).

 

Lotos był rośliną o wyjątkowych właściwościach. Jego kwiaty symbolizowały czystość i odrodzenie, a liście były odporne na zabrudzenia, co sprawiało, że woda spływała
z nich jak z kaczki. Lotos był również istotnym symbolem
w religiach i kulturach Azji, kojarzony z równowagą, pięknem i duchowym wzrostem.

Woda tańczy po liściach lotosu dzięki ich magicznej strukturze, która sprawia, że krople wody tańczą i nie chcą zostać. To tajemnicze zdolności lotosu, które sprawiają, że woda nie ma ochoty zatrzymać się na liściach, lecz woli tańczyć dalej, zostawiając je suchutkie i czyste.

Pomysły  uczniów na zastosowanie właściwości lotosu w życiu.

AI

Efekt końcowy.

Spotkanie partnerów- każda grupa odkrywała inną literę. Z liter powstało hasło.

Następnie partnerzy otrzymali do pokolorowania fragment puzzli przedstawiających kwiat lotosu. Z puzzli powstał wspólnie wykonany obraz. 

Od ptaka do samolotu.

 

1. Wykonaliśmy ptaki w technice origami.

2. Oglądaliśmy filmy o ptakach na stronie Mozy.

 https://drive.google.com/drive/folders/1dDkWe749al8_J7sLvZ4H8SlfnnTek9um?usp=drive_link

3. Tworzyliśmy ptaki za pomocą narzędzia do projektowania 3D: Tinkercad.

Inspiracje:

https://www.tinkercad.com/things/kf3cEZNKwPb-the-torus-raven-hawk-torus-only-challenge-entry-2

lub 

https://www.tinkercad.com/things/7t9eERNQ2sX-torus-vulture

4. Przesłaliśmy partnerom nasz projekt ptaka.

5. Uczniowie rozmawiali za pomocą narzędzia sztucznej inteligencji, takiego jak chat gpt. „Jak wynaleziono samoloty inspirowane ptakami? Jakie są podobieństwa i różnice między ptakami i samolotami?” Robimy zdjęcia i przesyłamy je w formie kolaży lub filmów.

6. Następnie budowali trójwymiarowe samoloty. 

7. Wczytaliśmy kolaż naszych samolotów.

8. Uczniowie uzyskali wizualizacje opisując samolot swoich marzeń za pomocą narzędzia sztucznej inteligencji https://recraft.ai . Stworzyli wiele obrazów i te obrazy gromadzili na tablicy. 

9. Wykonaliśmy zrzut ekranu tablicy roboczej w narzędziu sztucznej inteligencji Recraft i przesyłamy go.

 10. Uczniowie zaprojektowali opis zgodnie z tematyką „samolotu” i  zwizualizowali za pomocą narzędzia recraft.ai. 

11. W tym samym narzędziu wykonali również projekt litery.

Oglądamy filmy.

Robimy ptaki origami.

Nasze prace.

Chat GPT

Projekt litery w połączeniu z samolotem.

Rezultat

Projekty samolotów i ptaków wykonane przez sztuczna inteligencję z opisów dzieci.

Uczniowie zbudowali ptaki i samoloty z klocków CORBO.

Budowanie samolotów z różnych materiałów do recyklingu.

Od meduzy do spadochronu.

1. Uczniowie wykonali pracę plastyczną.

2. Oglądali filmy online, które pomagały  im dowiedzieć się więcej o meduzach. 
3. Ożywialiśmy prace plastyczne uczniów za pomocą https://sketch.metademolab.com/. 
4. Dzieci tworzyły film z animowanej meduzy.
5. Uczniowie rozmawiali ze sztuczną inteligencją, taką jak Chat GPT. „Jakie wynalazki stworzyli naukowcy zainspirowani meduzami?”, „Co łączy meduzy i spadochrony?” 
6. Tworzyli model spadochronu. 
7. Uczniowie  w https://dream.ai tworzyli wizualizacje, opisując spadochrony swoich marzeń. 
8. Tworzyliśmy kolaże ze zdjęć spadochronów, które uzyskali nasi uczniowie i udostępniamy je.
9. W Canva uczniowie stworzyli opis, z motywem spadochronu. Podczas tego używamy magicznego narzędzia do tworzenia treści Canva ze sztuczną inteligencją. 

10. Na koniec dzieci wykonały taniec meduz.

Prace plastyczne.

Filmy o meduzach.

Rysowanie i animowanie meduz.

Chat

Budowa modelu spadochronu.

Wizualizacje spadochronów marzeń zgodnie z opisami dzieci.

Wykonanie litery do wspólnego hasła.

Wspólne hasło.

ETWINNING WITH BIOKIDS IS CREATIVE autorstwa NESRİN ÖZBABA

Taniec meduz.

Taniec Meduz autorstwa B. Minta

DODATKOWE ZADANIA W MIESZANYCH ZESPOŁACH.

Wymiana listów i życzenia noworoczne

NASZA WSPÓLMNA OPOWIEŚĆ

Book titled 'FROM SPRING TO SPRING e Twinning project partners'Read this book made on StoryJumper

Kalendarz

calendar 2024 autorstwa mananarostomashvili

DZIEŃ eTWINNING

BioKids 9 May 2024 autorstwa NESRİN ÖZBABA

PRZYGOTOWUJEMY ZADANIA DO ESCAPE ROOM

escape room

SŁOWNIK BIOMIMIKRY

GRY

PRODUKTY KOŃCOWE PROJEKTU ZEBRANE W GENIAL.LY

DODATKOWE ZADANIE WYKONANE PRZEZ UCZNIÓW ZGODNE Z ICH ZAINTERESOWANIAMI

Uczniowie mieli ochotę poszerzyć wiadomości w związku z tym, wraz z rodzicami, szukali odpowiedzi na pytanie kluczowe:

Co ma humbak do wiatraka?

Humbaki dorastają do kilkunastu metrów długości. Słyną z wyjątkowych "pieśni" - serii niskich dźwięków słyszanych z odległości setek kilometrów. No i ze spektakularnych wyskoków nad wodę, na którą opadają z ogromnym hukiem. Nieco mniej osób zna ich sprytną metodę polowania.

 

Humbak podpływa pod ławicę drobnych ryb i zaczyna wokół niej krążyć. Jednocześnie wypuszcza powietrze przez otwór nosowy, zataczając coraz ciaśniejsze kręgi. Ryby, osaczone strumieniami pęcherzyków powietrza, zbijają się w gromadę, a wtedy humbak wykonuje ciasny zwrot w stronę ławicy, otwiera pysk i tysiące ryb znikają w jego gardzieli.

 

Podobieństwo humbaka do samolotu samo narzuca możliwe zastosowania tego odkrycia w lotnictwie. Frank Fish zdecydował się jednak wykorzystać doświadczenie humbaków w innej dziedzinie techniki. Został prezesem kanadyjskiej firmy WhaleCorp produkującej elektrownie wiatrowe. Testują właśnie turbiny wyposażone w łopaty o krawędziach uformowanych na podobieństwo płetw humbaka.

Projekt autorstwa B. Minta

Do czego ludzie wykorzystali kopce kreta?